4 dagen Dominica - Reisverslag uit Rosalie, Dominica van Anne Kroon - WaarBenJij.nu 4 dagen Dominica - Reisverslag uit Rosalie, Dominica van Anne Kroon - WaarBenJij.nu

4 dagen Dominica

Door: annevanderkroon

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 December 2011 | Dominica, Rosalie

Zoals beloofd, hier een heerlijk verhaal van onze paar dagen op Dominica! Samen met Dirk en Tamara mijn oude huisgenoten vertrokken Remco en ik woensdag avond 14 december naar Dominica met een tussenstop op Antigua waar we 5uur moesten wachten.

Na ongeveer een kleine driekwartier vliegen kwamen we aan op Antiqua, waar we dus ook zouden overnachten. Onze taxi die ons naar het geboekte hotel zou brengen zou klaar staan, alleen er was niemand te bekennen. Overnachten op het vliegveld was geen optie dus gingen we maar in op het aanbod van een man. Voor $100 dollar kon hij wel een hotelkamer regelen incl. taxiservice.
Onderweg naar het hotel bleek onze driver, een officier, toevallig de neef van Donaldson, onze gids op Dominica, te zijn. Hij vertelde dat het hotel prima was dus dat was wel een meevaller.

Eenmaal aangekomen bij het hotel stond de eigenaar al op ons te wachten. Een super aardige man en hij bracht ons gelijk naar onze kamers. De kamers waren prima met een 2 persoonsbed, keuken en een ligbad. Helaas waren we te kort in het hotel om er gebruik van te maken, want om 4 uur moesten we er weer uit om op tijd bij onze volgende vlucht te zijn.
Eenmaal weer op het vliegveld hadden we weer een vertraging van 2 uur. Eigenlijk zouden we nog 3 uur vertraging hebben, maar gelukkig konden we met een andere vlucht mee die via Guadeloupe ging. Dit vonden we niet zo erg en zo zijn we dus ook op Guadeloupe geweest.
Rond half 10 uur landde we op Dominica en onze gids Donaldson met zijn chauffeur stond ons al op te wachten. Hij was er al vanaf 7 uur want hij wist niet dat we vertraging hadden.

Eenmaal geinstalleerd in zijn busje begonnen we aan de tour. Het was al een hele rit om op de plek van bestemming te komen. Er waren alleen maar scherpe bochten en soms zag je ook niet dat er iemand aankwam. Hier is natuurlijk wel een oplossing voor, gewoon toeteren!
We zijn eerst naar Fort Shirley geweest waar je een mooi uitzicht had op een grote baai. Hier hebben we een route gelopen van een half uurtje. We zijn ook langs een plek geweest waar een set van Pirates of the Caribbean II is opgenomen..echt super gaaf!
De tweede stop was bij de Sari Falls. Hierbij moesten we een stukje lopen door de bossen en over een riviertje. Dit was super leuk en de waterval was ook super mooi. Hier hebben we lekker gezwommen en toen weer terug naar t busje.
De derde trip was naar het Emerald pool. Dit is een van de mooiste romantiste plekjes op het eiland. Hier was ook een waterval en deze was nog mooier! Ook hier even lekker gezwommen in het paradijs

Hierna gingen we naar onze slaapplek voor die nacht, een boomhut. De eigenaar was een Engelse Hippie die 'natuurlijke' sigaretten rookte en 'een' is met de natuur. Hij vroeg aan ons of wij eerst naar de boomhut wilde of eerst eten. Wij enthousiast: 'we gaan eerst wel naar de boomhut.' Nou, dat hadden we geweten ook! Eerst gingen we naar het mermaidpool en daarna richting onze boomhut. De boomhut bleek niet om de hoek te staan, maar we moesten nog 20 minuten klauteren naar boven met 2 grote koffers(Grote dank aan Remco & Dirk!)
Eenmaal boven aangekomen bleek de boomhut ook letterlijk een boomhut te zijn. Het was een grote boom met daaromheen getimmert een hutje, met allemaal grote spleten, gaten en zelfs vleermuizen. Er was 1 tweepersoonsbed met klamboe en 2 1persoonsbedden. De toilet spoelde je door door er hooi op te gooien en douchen moest je in de boom onder de hut natuurlijk met koud water.
Ondertussen waren we aardig uitgehongerd dus gingen we weer terug naar beneden om te dineren. Als voorgerecht hadden we een ‘lekkere’ pompoenensoep en daarna kip met lokale groente en banaan. Als toetje kregen we nog een lekker bakje fruit. Alles was natuurlijk op natuurlijke wijze bereid en kwam uit eigen tuin. Zo hebben we ‘lekker’ gegeten onder het genot van een lokaal wijntje bij het kaarslicht en een hele mooie en heldere sterrenhemel boven ons.
Toen was het weer tijd om terug naar boven te gaan, maar dit viel niet mee. Het was inmiddels pikkedonker en je zag bijna niets. Gelukkig hadden we wel een zaklamp maar met al die traptreden en lekkere modder kon je nogal makkelijk vallen...
Eenmaal in onze boomhut zijn we gaan douchen en daarna lekker gaan slapen want de volgende dag stond er een pittige hike op het programma.

Om 5 uur ging de wekker alweer, alleen de hemel stond wagenwijd open en het kwam er met bakken uit. We zagen het niet zitten om met die koffers in het donker in de regen naar beneden te gaan dus we draaiden ons nog maar een keer om. Gelukkig is Donaldson wel wat gewend en zo kwam hij ons wakker maken om toch te kunnen beginnen aan de hike.
Na ongeveer een klein uurtje rijden waren we bij het startpunt van de hike van deze dag: een 3 uur durende tocht naar het Boiling Lake en daarna weer terug. Vol goede moed begonnen we aan deze tocht maar als snel bleek dat hij toch behoorlijk zwaar was. We moesten miljoenen ‘natuurlijke’ trappen van soms wel 1 meter hoog beklimmen, rivieren oversteken en rotsen beklimmen en dit terwijl het regende.
Na ongeveer anderhalf uur hadden we de top van de berg (1 km hoog) bereikt en waren we halverwege de route. Helaas was het behoorlijk mistig en regenachtig dus het uitzicht was niet zo mooi.
Na nog een paar ‘kleine’ bergjes beklommen te hebben kwamen we aan op een vulkanisch gebied. Hier moesten we langs een rivier met rotsen naar beneden klimmen en ondertussen genoten we van het mooie uitzicht. We liepen ook op een vulkanisch gebied en het was heel bijzonder om te voelen dat het ene riviertje ijskoud was en het andere warm was. Ook de stenen hadden allemaal verschillende kleuren: rood, blauw, wit, oranje en rood. Dit komt doordat er zwavel met het water naar beneden komt.
Zwavel is heel goed voor je huid en Donaldson vond het een goed moment om een gezichtsmasker te nemen. En zo stonden we, op een vulkanisch gebied aka beautycenter hikeboilinglake, onze gezichten te voorzien van een heerlijk gezichtsmasker. Na een tijdje zo rondgelopen te hebben kwamen we bij een heerlijk warm beekje en hebben we onze gezichten afgewassen.
Uiteindelijk na in totaal schat ik 3,5 gelopen te hebben kwamen we aan bij het Boiling lake. Het is een lake met een diameter van 60 meter en 20 meter diep. Zoals de naam het zegt is het een kokend meer en in het midden zie je ook de bubbles. Echt super gaaf om te zien!

Na een korte lunchpauze was het weer tijd om terug te lopen. Gelukkig waren we op de helft, nog slechts 3 uur lopen en 10.000 traptreden te gaan!
Nadat we weer over de vulkaan waren gelopen vroeg Donaldson of we in een natuurlijk jacuzzi wilden uitrusten, daar hadden wij geen moeite mee! En zo hebben we heerlijk in een natuurlijk jacuzzi gezeten. We moesten natuurlijk ook weer terug dus na een korte break begonnen we weer aan de hike tour. De terugweg was zwaar..vooral die traptredens! (In totaal 18.000!) Mijn meest gezegde zin van die dag was ook: 'Donalsdon, can we take a few minutes break please!?' Ondertussen hadden de zolen van mijn schoenen het begeven waardoor ik elk steentje voelde en niet veel grip had. Gelukkig maakte het zonnetje en het fenomale uitzicht veel goed en kwamen we na in totaal 7 uur gelopen te hebben moe en voldaan terug bij het beginpunt.
Hier gingen we nog even zwemmen bij Ti Tou George. Dit is een kloof van 20 meter diep met hele grote rotten waarbinnen we hebben gezwommen. Leuk weetje: ook hier is een set van Pirates of the Caribbean II opgenomen.
Na heerlijk hebben gezwommen was het tijd om naar onze slaapplek te gaan. Dit keer een normal hotel waar we lekker warm hebben kunnen douchen. Daarna stond on seen heerlijke diner op te wachten. Na het eten zijn we lekker gaan slapen, we waren gebroken na deze hike,

De volgende dag, zaterdags, werden we om 10 uur opgehaald door Donaldson om te gaan champagne snorkelen. Eenmaal aangekomen bij het strand konden we gaan champagne snorkelen Dit is snorkelen in de zee en vanuit de bodem komen er bubbles uit de grond. Super apart om mee te maken!
Na het snorkelen stond de volgende waterval op het programma; de Middle Ham falls. Dit is de hoogste waterval van het eiland. Met nog spierpijn in onze kuiten van de vorige dag (alleen Tamara en ik de mannen hadden natuurlijk nergens last van) en alweer duizenden traptredens (alsof we die nog niet genoeg gehad hadden!) gelopen te hebben bereikten we na een uur de waterval. Het uitzicht was super mooi. Er was zelfs een regenboog te zien, het totaal plaatje was perfect! Hier hebben we nog even gezwommen en van de rots afgesprongen en toen was het alweer tijd om terug te gaan. Weer al die traptredens beklommen.
Tot slot gingen we nog naar de Trafalgar Falls, slecht 10 minutjes lopen. Hier waren twee watervallen naast elkaar met daaronder rotsen en kleine natuurlijk hele warme jacuzzi’s. Hier hebben we lekker lang gebruik van gemaakt en genoten van de zonsondergang.
s’Avonds hebben we bij Donaldson thuis alle foto’s bekeken onder het genot van een aantal Dominicaanse biertjes, genaamd Kubuli.

De volgende ochtend helaas weer naar huis. Ook deze vluchten hadden vertraging en er is op die kleine vliegvelden geen fluit te beleven. Maar de reis namen we voor lief want het was meer dan de moeite waard!

Prachtig eiland en nog lang niet alles gezien maar ik raad het iedereen aan!

Via deze weg prettige feestdagen!! Liefs

• 23 December 2011 - 20:12

Tamara Kuijs:

Leuk verhaal!;) Twas super met jullie!:)

• 23 December 2011 - 21:59

Jonna:

zucht..en ik moet zo weer nachtdienst draaien :'( mis je..mr zo gaaf wat je allemaal mee maakt!!

• 24 December 2011 - 15:04

Wietse:

Weer een mooi verhaal, veel traplopen om even te zwemmen. Jullie ook fijne feestdagen, groeten vanuit Oostenrijk, Wietse

• 28 December 2011 - 10:12

Marissa:

Super gaaf verhaal zeg!! Jullie hebben heerlijk genoten! op naar jullie volgende reisje!!
    Hoelaat kom je weer in Nl aan?;)