Bijna 4 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Kroon - WaarBenJij.nu Bijna 4 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Kroon - WaarBenJij.nu

Bijna 4 weken

Door: annevanderkroon

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Ha lieve mensen

Vandaag is het feestje van mijn broer geweest (30jaar alweer!) en ik kreeg te horen dat ik maar weer eens een nieuwe verhaal moest schrijven! Ben ik het mee eens dus bij deze! Neem even de tijd want ik heb weer van alles te vertellen hor!

Als eerst over mijn stage (daar ben ik hier tenslotte voor........;)) de eerste twee weken heb ik fulltime in het verpleeghuis stage gelopen en sinds deze week ben ik ook op ma,wo,vr in een particuliere praktijk begonnen. Mijn stagebeleider is ook pas maandag begonnen hij komt uit Nederland en gaf daar les aan een opleiding...dus het is voor ons allebei even wennen allemaal. We beginnen om 7uur en gaan vanaf ongeveer half 11 tot half 1 naar het ziekenhuis om daar patiënten te behandelen. Het ziekenhuis is erg klein en er is geen fysiotherapeut in het ziekenhuis aanwezig. Daarom gaat er elke dag één fysiotherapeut om 3 mensen te behandelen. De eerst ochtend dat ik begon regende het, dit betekende: de kans is groot dat er niemand op komt dagen en wanneer het gestopt is met regenen iedereen 15 minuten met zijn alle tegelijk binnen komt lopen. Maar gelukkig het viel mee...iedereen kwam zowel aardig op tijd er was er maar één niet gekomen. Het is enorm leuk want er is een enorm brede patiënten populatie; antillianen, chinezen, hollanders, americanen...en mensen zijn heel anders qua persoon, maar ook qua lichaam, en je moet hier engels, frans en nederlands spreken! maar met handen en voeten kom je er wel! Mijn begeleider Peter, moet de mensen ook nog leren kennen dus hij heeft tot nu toe voornamelijk onderzocht maar ik heb wel al gemasseerd heerlijk om weer even gevoel te krijgen van de verschillende lichamen! en voor mijn talen is het ook heel goed! er was een frans vrouwtje en wij vragen hoe het ging enzo ze gaf gewoon geen antwoord dus op een gegeven moment zeg ik praat ze wel engels?nee dus ze spreekt alleen frans haha...dus met handen en voeten en ons gebrekkige frans kwamen we er wel uit. het is wel lastig want de mensen verwachten hier gemasseerd te worden of aan het stroom te gaan...maar dat zijn niet de nieuwe gedachte gangen in Nederland van de fysiotherapie...toch wil je het vertrouwen van patiënten winnen dus moet je proberen om de verschillende gedachte gangen te combineren, een hele uitdaging;) Het ziekenhuis is klein maar netjes, wel heel appart want je kan overal naar binnen lopen! En we waren met een mevrouw bezig en toen kwam de priester langs dus wij even stoppen met de behandeling want de priester kwam even voor haar bidden. Wel bijzondere gewaarwording...
In het verpleeghuis is het ook zo dat ik dan met een oud mevrouwtje aan het oefenen ben om te lopen nadat ze een hersenbloeding heeft gehad en dat ze tijdens de hele behandeling kerkliedjes zingt en zegt god bless you zegt en thank god that i am walking! Ze zijn hier enorm gelovig....maar ze maken er ook wel eens misbruik van, waneer ze geen zin hebben om te oefenen verstopppen ze zich in de kerk! In het verpleeghuis mag en kan ik heel zelfstandig te werk, enorm leuk! Ik zat van de week ook om kwart over 6 in een busje naar mijn stage en toen stond er gospelmuziek op in het busje en er zaten allemaal mensen mee te zingen!als dat geen goed begin van de dag is!?
Tot zover mijn stage.... anders word het misschien zo lang om te lezen!

Vorige week vrijdag was ons huisgenootje AnneNynke jarig!Dus het was feest op Muggy's Drive #6. Kado's , slingers, drank, muziek en gezelligheid! Daarna zouden we naar Tantra gaan daar was het thema black and white dus dat thema was het bij ons ook! Het was eigenlijk de vraag of we wel weg konden want er zou die avond een tropische storm langs komen Maria. Zaterdagmiddag nog steeds niets, wel enorm ruige zee en af en toe wat regen. Echt strand weer was het niet maar het was perfect weer om te resort crashen! Dit houdt in; naar een luxe resort en daar gratis(we blijven nederlanders) gebruik te maken van het zwembad en voornamelijk de hot-up! met een cocktail in de hand! heerlijk...in de avond begon het wat te regenen we kregen te horen dat Maria recht boven ons was...alleen wat regen:O!?!?! haha voor niets blikken voedsel en kaarsen ingeslagen!(gelukkig)
Woensdag zijn we met zo'n 16 man een salsales gaan volgen, we hadden de mannen overgehaald mee te gaan, ze waren niet allemaal even enthousiast..we begonnen met de basis... aan het eind van het uur kende we de 4 basispasjes!haha...toen naar la bamba...daar was niemand maar we maakte ons eigen feestje; via de computer met youtube Brabanste liedjes(veel brabanders hier;)) opgezet en salsamuziek om te oefenen...toen kwam er een local naar ons toe om nog te helpen erg leuk en gezellig!
Donderdagavond word ik gebeld door Chris...(ook iemand die we hier hebben ontmoet van Karakter;)...of ik de volgende dag mee wilde op een boot, champagne wilde drinken beetje leuk doen en dat er dan foto's worden gemaakt..voor een folder..nouja jullie begrijpen dat ik erg verbaasd was! haha..maar ze zochten nog een blond meisje...want dat stel wilt de boot voor dag tochtjes gaan verhuren...en willen daar een folder voor maken...ik dacht nouja waarom niet...dus vrijdag middag werd ik na mijn stage opgehaald door Chris...en inderdaad teveel champagne zonder lunch en een enorme levende lobster(kreeft)beet gehouden..het was een leuke ervaring...moest beetje liggen zonnen, dansen, drankje doen en leuk lachen...en dat naast twee van die echte modellen...voelde me hier iets te nuchter voor maar leuke ervaring!Ben benieuwd naar de foto's!
Vrijdag hadden we een pinkpoolparty...we waren uitgenodigd door tja...niemand wist het eigenlijk...maar we gingen maar kijken en't was eigenlijk hartstikke leuk, daar wonen allemaal nederlandse studenten en hebben een zwembad er was 50man ofzo en zwemmen, drankje,muziek erg gezellig en veel mensen ontmoet!zaterdag zouden we op avontuur gaan...11uur weg...maar dit was voor een aantal van ons best pittig;) na zo'n leuke avond!uiteindelijk met z'n 10e in de auto:O tja het past maar comfortabel is't niet vooral niet met het wegdek hier. We waren verkeerd gereden, de oude weg...de auto trok het maar net..we kwamen ergens op een berg bij mensen achterom!zo kom je nog eens ergens! uiteindelijk de Loterie Farm gevonden....we gaan zip-lining doen(google)! super mooi bij Pic Paradis (hoogste berg..)10 meter boven de grond, iets van 200m lang aan de kabelbaan en over touwladders door de jungle!voelde me net Tarzan en wat een uitzicht!!!Zooo vet zoveel adreline!en zelfs apen gezien!
Gister avond niet veel gedaan want we moesten vandaag vroeg op... half9 zouden we weg gaan om mee te doen aan een lokaal voetbaltoernooi aan de franse kant...eindelijk gevonden...Stade de Grand Cas...zie foto's....we moesten het gras nog harken en het gras langs de lijn leggen...we hadden er zin in! zelfs shirts geregeld...totdat het begon te regenen..harder en harder...midden inde wolk tussen de bergen..het stopte niet meer en binnen no time stond het blank...toernooi afgelast! haha omdat het regende en dan zit je hier op het tropische SINT MAARTEN! op je zondag om 10 uur in de ochtend..wat ga je dan doen? Nou we zijn naar een strandtentje gegaan waar de man die daar werkte al dronken was en ons ook een vieze likeur, gratis, liet proeven..maar nee bedankt niet te drinken!Uiteindelijk nu maar een luie dag verder ervan gemaakt want het regent al zo'n beetje heel de dag, het begint nu op te klaren!

Dit was het voor zover...lang genoeg(misschien te lang;) voor nu! Ik ga kijken of er misschien wat foto's willen uploaden..internet verbinding is hier nog wel eens een knipperlicht!
Tot snel weer
Kuss

  • 19 September 2011 - 07:17

    Marissa:

    Lieve An!

    Leuk om weer is een verhaal te lezen van je! haha net ook je mail gelezen dus wist al een aantal dingen van je mail! Maar heel leuk allemaal! Leuke foto's heb je ook en gaaf van die kreeft! hahaha vond je het stiekem niet eng??;) hihi Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Gister het feestje van DJ was ook gezellig! ookal was ik er niet lang en pas op het laatste iedereen had een gezellige dag gehad! Ik spreek je snel weer!
    Geniet ervan! Dikke kus
    En knuffel terug!!(ik heb hem gekregen van remco!;))

  • 19 September 2011 - 17:43

    Angelique Gast:

    Hoi Anne,
    Wat vind ik het leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien, net alsof ik over je schouder mee kijk naar alles waar wij ook zijn geweest. Erg herkenbaar!
    Het verpleeghuis bv was ook de lokatie waar het consultatie buro voor babies was en waar ik regelmatig met de jongens ben geweest toen ze klein waren. Altijd een hoop bekijks met die tweeling. De oudjes vonden het altijd wel leuk. Ik heb daar ook eens met een groep kinderen een voorstelling gegeven, toen we Summercamp deden. Was ook heel erg leuk. Ben je al bij Cherry's cafe geweest, of is dat er niet meer?
    Ik ben erg benieuwd naar je verdere verhalen en foto's.
    Groetjes Angelique.
    Ps heb je al tijd gehad om de kaart af te geven?

  • 19 September 2011 - 18:00

    Ilse:

    Wat een heerlijk verhaal weer! Ten eerste nog van harte gefeliciteerd met je broer! Je maakt echt zoveel leuke dingen mee! En dan die fotoshoot! Hahaha zo'n prachtige hollandse meid wilde ze wel graag op de foto dus?! Ben ook erg benieuwd! ;-) De variatie in je stage klinkt erg leuk! Je maakt wat mee he! Leuk om te zien hoe het er daar allemaal aan toe gaat! Je foto's zien er ook weer heerlijk uit! Ik hoop je snel weer te spreken! X Ilse

  • 20 September 2011 - 18:54

    Jons:

    even bijkomen van een dag hard klussen en schoonmaken (morgen komt vloerbedekking) wegdromen bij jouw verhalen..hoop snel vut te hebben je foto's te sturen mr ga nu eerst lekker lang douchen!! dikke knuffel kuskus

  • 24 September 2011 - 21:58

    Thedor De Wit:

    lieve Anne
    wat vind ik het leuk om je verhalen te lezen
    groetjes van je neef thedor de wit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1041
Totaal aantal bezoekers 23762

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: