9 weken verder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Kroon - WaarBenJij.nu 9 weken verder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Kroon - WaarBenJij.nu

9 weken verder

Door: annevanderkroon

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

lieve lieve mensen,
mijn excuses voor het zo lang uitstellen van het schrijven van een nieuw reisverslag! vooral voor mezelf ook zonde aangezien ik bang ben leuke dingen te vergeten:(( op te schrijven dan he:), want herinneringen blijven!:D) Ik kan alle momenten dan ook nooit zo mooi op papier zetten dan dat ik ze ervaar! Maar wat is het hier een mooie en heerlijke verrijking van mijn leven! De vaak terugkomende kreet is dan ook: "I love my life"! http://www.youtube.com/watch?v=d93w_tuorrE bestaat er een mooier en toepasselijker liedje?
Oke het lijkt mij duidelijk dat ik enthousiast ben, dus nu maar eens vertellen wat ik allemaal uitspook en mee maak!

Op vrijdag avond was Philip jarig dus een feestje thuis en daarna op stap naar de discotheek: Tantra! Dit was enorm geslaagd tot dat we na een lange mooie stapnacht bij de auto kwamen en onze ruit in was gegooid. Niet alleen die van ons, nog 2 andere auto's die naast ons stonden ook. Dat was even schrikken, wat nu...de auto naast ons ging gewoon weg.. de auto van ons was wel doorzocht maar de Ipad die onder de stoel lag hadden ze niet gevonden, dus....Toch maar de politie gebeld die is gekomen en heeft het opgeschreven...nooit meer iets van gehoord natuurlijk. We rijden nu dan ook nog steeds met doorzichtig huishoudsfolie in ons raam gat...we moeten nog een nieuwe ruit vinden...haha... De zaterdag niet erg fit dus rustig aan gedaan met uitbrakken op het strand met een heerlijk jazz/regaebandje op de achtergrond hmmm vervelend... Zondags hadden we onze eerste duikles voor ons Open Water duikbrevet(PEDI)! Samen met Kevin, Dirk en Tamara gingen we onze eerste duik in de oceaan doen. Johnathan is onze duikinstructeur en is enorm gezellig en vind het geweldig om duikles te geven, dit straalt er vanaf en is dus erg leuk. Het zicht in het water was nog nooit zo slecht geweest. Iedereen moest de vinnen van degene voor je in de gaten houden anders zagen we elkaar niet! Nog geen1meter zicht dus niets gezien maar wel leerzaam!
Dinsdag is la Bamba avond, live salsamuziek en dansen en veel drukte! Om 12uur die avond zou Dirk jarig zijn. Dus wij flessen champagne mee en om 12uur op het strand met zn alle gezongen en geproost! En dit op een door de weekse dinsdag avond!
Alweer een week verder. Vrijdag kreeg ik een sms van Tamara mn huisgenootje of wij het goed zouden vinden als er een jongen bij ons komt wonen. We wonen in ons appartement met 3meiden en er is nog 1 kamer over. Nouja waarom ook niet. Dus die avond een nieuwe huisgenoot Thom. Met een groepje gaan eten bij Karakter toen kwamen we aan de praat dat Thom hier vorig jaar ook al is geweest en dus veel mensen kent. Zo ook John de masseur. Deze direct uitgenodigd en die kwam dezelfde avond nog met zijn massagetafel en heeft 3,5uur iedereen staan masseren! Daarna toch nog even op stap geweest, het was Dollar Night bij Soggy Dollar dus dat betekende een heeeelleee boel dronken mensen wat een gekte!
Zaterdag hadden we een duik in het zwembad, dit is om alle Skills te leren. Wij dachten baahhhh 4uur in een zwembad en hadden er niet erg hoge verwachtingen van. Maar Tamara en ik waren enorm melig en dit heeft het echt een top dag gemaakt! We zijn volgens mij wel 6uur in het zwembad geweest omdat we elke keer afweken van ons duiken met melige gesprekken!(de mannen deden net zo hard mee hor!) Na het duiken lekker gegeten daar en vaste prik in de Jacuzzi met een cocktail....he vervelend..
Zondag, om toch nog lekker vast te houden aan onze Nederlands gewoontes en rituelen, voetbal gekeken om 7uur met friet en frikandellen!(er is maar één tentje waar dat kan en dat is dus onze vaste prik)

Ondertussen heb ik ook een autootje gekocht maar daar zal ik later uitgebreid verslag over doen.

Zaterdag, het is weer een prachtige dag om naar het strand te gaan! Mullet bay, een mooie lange dag. Willen we naar huis gaan start de auto niet. De mannen vonden het wel mooi we hadden nog wat 'koude' pils in de koelbox terwijl ondertussen iedereen gevraagd werd voor startkabels, uiteindelijk kwam Hilbert er aan de pas. Die kan je altijd bellen als je auto pech hebt. Het jammere was iedereen die je vroeg om startkabels er een glimlach op het gezicht verscheen als duidelijk was dat het de auto van de vrouw (blondiene) was, daar hoefde geen woorden voor aan te pas te komen. Uiteindelijk auto gestart, dus snel naar de verjaardagsbbq van Fiona op het strand! Met zo'n 25 man bbqen op het strand, ieder zn eigen drankje en handdoekje meegenomen en nog in de nacht gezwommen onder sterrenhemel! This is my life!
Zondags weer duiken, we zouden 3duiken gaan doen in zee. Helaas was ik een beetje verkouden wat duiken voor mij helaas onmogelijk maakte bleek. Ik ging de zee in maar kon niet dalen, ik kreeg mijn oren niet geklaard:( jeetje wat deed dat pijn, ik wist niet dat een klein beetje verkoudheid zoveel pijn kon brengen. Dus helaas moest ik het water weer verlaten. De andere gingen wel 1duik doen. Mijn oren kreeg ik niet geklaard waardoor ik mij een paar dagen beroerd heb gevoeld dus maar vitamine en pillen gehaald!

De tijd en leuke dingen vliegen voorbij! Het is alweer weekend en Rens is jarig. Dus na 2duiken die nu erg goed gingen gelukkig! Weer een bbq op het strand! Staantafels in de zee, bbq en muziek!
Zondags optijd op om een lange chill dag te houden op de Loterie Farm. Hier hebben we de vorige keer geziplined, erg actief. Maar vandaag gekozen voor ultiem chillen aan het prachtige zwembad! Dit is nog nieuw en helemaal verweven in de natuur, prachtige lokatie ook voor een feest! Zitten we aan de rand van het zwembad zien we allemaal bomen bewegen; een hele apen familie!Dus ons enorm vermaakt met, letterlijk, aapjes kijken!

Tot nu toe voornamelijk mijn heerlijke weekende besproken. Dus nu maar even iets van door de weeks.

Maandag, ik ga voor 2 dagen naar Anguilla. Dat is 20 minuten varen met de boot, een eiland vlak naast Sint Maarten. Mijn stagebegeleidster die gaat daar een workshop geven van twee dagen over prothese. Voor mij een mooie kans om mee te gaan. We verbleven 1nacht in een guesthouse. Wat heerlijk om in zo'n enorm groot 2persoonsbed te slapen met 8kussens waar je in weg zakt:)! Even ultiem genieten na mijn '3xwippen6xklaarkomen' bed op wieletjes hier op SXM. Maar de workshop...was voor verpleegkundige en patienten met een amputatie er waren er een stuk of 15. Op Anguilla is 1 fysiotherapeut en worden behandelingen of voorzieningen helemaal niet vergoed waardoor er nauwelijks gebruik van word gemaakt. Dit is enorm zonde...en een hele moeilijke kwestie. Na de eerste dag optijd klaar en heerlijk even in mijn eentje naar het strand geweest. Er was niemand op een paar vissersbootjes na die enorm grote vissen vingen. 'S avonds met mijn stagebegleidster Fish and Chips gegeten en een biertje gedronken en lekker optijd naar bed.(genieten van mijn bed) De volgende dag was er ook een dietiste aanwezig. Ze probeerde te vertellen hoe gezond eten te bereiden en gezond te leven. Tot dat er een nurse opstond die vertelde dat ze haar patienten vertelde hoe gezond eten te bereiden zodat hun suiker (wat iedereen hier heeft) stabiel zou blijven en ze dan hun medicatie voorgeschreven door de huisarts niet meer hoefde te nemen. Deze vrouw heeft totaal geen inzicht in wat suikerziekte inhoudt en god mag weten hoeveel patienten door haar hun medicatie niet nemen. Die werd dus even appart genomen. Aangezien er patienten bij waren die helemaal met haar in stemde. Er ontstond een enorme discussie. De patienten vertelde dat ze hun eigen lichaam het best kennen en het niet goed voelde de medicatie die de huisarts voor schrijft etc. Ik was hier enorm van onder de indruk. Die mensen konden nog slecht zien, waren 1 of 2 benen kwijt zitten eigenlijk helemaal vast door hun suikerziekte die ze hebben gekregen door hun ongezonde leefstijl en dan nog niet door hebben dat ze bij hunzelf moeten zijn. Iedereen behalve zij kunnen er iets aan doen. Hoe denken ze dat het zo ver is gekomen....dit is een enorm moeilijk probleem om aan te pakken. Ze staan niet open voor andere ideeen en houden zich vast aan hun gedachtegang. 2 enorm leerzame en indrukwekkende dagen dus.

Dinsdag avond, la Bamba. Maar nu met een ander doel. Onze duiktheorie halen, haha....Onder het genot van een hapje eten en een biertje onze theorie maken. Dat ging bij mij natuurlijk niet mijn concentratie was ver te zoeken. Ik moet nog een duik inhalen en zou dan mijn theorie wel doen. De rest had het overigens wel gehaald.
Mijn principe is eigenlijk om door de weeks niet te gaan stappen allen dinsdagavond la Bamba, maar dat is al vroeg. Maar goed soms moet je ervan af wijken.
Woensdag, opening van Blizz. Iedereen heeft het er al over sinds wij op het eiland zijn. Dat schijnt prachtig te zijn dus daar moesten we bij aanwezig zijn. Het beloofde wat want er stond een lange rij. En het was ook mooi. Een openlucht discotheek. Palmbomen, zwembad,aan strand. Uiteindelijk nog harde regen dus heerlijk in de regen staan dansen. Mooie avond wederom.
Vrijdag, ik zou vrijdag middag mijn duik inhalen maar mijn auto startte die ochtend niet. Dus helaas...dan maar naar het strand. Karakter...heel de middag gechilled en steeds meer mensen sloten zich aan uit hun werk. Uiteindelijk lekker tapas blijven eten.
Zaterdag optijd naar het strand. Dat bevalt ons allemaal wel gelukkig. Bay Rouge hier zouden we kunnen snorkelen! Dus vol goede moed het water in met snorkel en het zag er veel belovend uit. Maar helaas een stuk gezwommen maar alles was erg dof en niet bijzonder mooi veel vissen...dus maar een poosje met bedjes en drankjes op het water gedobberd. En toen we terug wilde bleek dat we ver weg waren gedreven met de stroming dus dat werd stuk terug zwemmen! Mijn beweging ook weer gehad. Het mooie was dat de bediening bij het strand tentje zo'n rasta-neger was die ondertussen lekker stond te blowen. Hoe typisch....:P
Zondag naar Pinel Island. Dat is 5minuten met een overvol bootje naar een onbewoond eiland met echt wit strand en blauw water. Helaas aan de franse kant en dus enorm duur en enorm lang op eten gewacht. Maar dat mocht de pret niet helemaal drukken want weer een prachtige stranddag gehad! De dag afgesloten met PANNEKOEKEN bij ons thuis.

Maandag middag werd ik gebeld of ik over een half uurtje mijn duik in kon komen halen dus in de auto gestapt om op mijn maandagmiddag even een duik te doen! Het was Johnathan zijn 600e duik in 2jaar! Het was een heerlijke duik, daarna gezellig met Teun, Luido en Els roti gegeten. Omdat het Luide en Els(vriend en zusje Teun, super tof) hun laatste avond was weer afgeweken van mijn principe. En 's avonds op stap geweest naar Le Shore. Dit is net zoiets al Blizz aan de franse kant. 'Heerlijke' mojito avond...en had blijkbaar niet veel nodig na zo'n dag want was volgende dag niet erg fit.
Dinsdag in de middag naar het strand; Orient Bay, en mijn snoes(auto) haalde het!!! Poging om daar duiktheorie nog even te leren maar na 10minuten al in slaap gevallen en 1,5 uur later wakker! Dus toen maar mijn duiktheorie gaan maken en gehaald!
Woensdag ging ik met Tamara en Anne Nynke naar ladies night in de bioscoop hier. Tamara haar werk sponsort de breast cancer awareness event die hier aan verbonden was. De entree waren tshirts en er stonden allemaal stand van de sponsors die dingen uitdeelde. Eerst een gezellig hapje en drankje, tussen alle negerinnen, was ik erg blond en blank;)! Was een mooie ervaring om in het midden te zijn van zo'n mooie actie voor borstkanker. Toen de film..In Time..goede film. Naar de film gaan is hier erg leuk de mensen lachen,gieren en brullen uitbundig! Na de film in een grote massa langs alle stand om goodie bags te krijgen dus nog van alles binnen gehaald;)!

Nu is het donderdag avond en alweer bijna weekend! Zaterdag word een drukke dag. Er word precies een half jaar na Koninginnedag in Nederland hier koninginnedag gevierd bij Karakter! Ter ere omdat de Koningin volgende week komt! En daarna een Halloween feest...dat leeft hier helemaal en heb gehoord dat er alleen enorm sexy pakjes te koop zijn dus moet nog even gaan kijken wat ik aan ga trekken!

Nu natuurlijk nog even over mijn stage waar ik hier tenslotte ook voor ben gekomen! In de praktijk is het helaas erg rustig omdat er een enorme wegopbreking is waardoor mensen 1 a 2 uur onderweg zijn voor half uurtje therapie wat normaal max.30minuten is. Patienten komen dus niet en er komen al helemaal geen nieuwe patienten! Gelukkig doe ik samen met mijn stagebegeleider dingen oefenen en kan ik dingen uitwerken. In het ziekenhuis verbaasd het mij enorm dat er totaal geen nazorg is wanneer er mensen naar huis gaan. En het is en blijft een eiland dus er moet gedaan worden met de voorzieningen die er zijn!
Ik ben ook mee op huisbezoeken geweest en dit vond ik indrukwekkend. Mensen leven enorm arm en liggen vast in hun bed soms wel voor jaren...Er was een mevrouw die alleen 3x in de week als de fysio komt 1,5uur in de rolstoel zit en verder alleen maar in bed ligt..
Er zijn ook veel rug klachten, dan wil je oefentherapie doen met bekkenkantelen, houdingsverandering etc. maar dat schijnt enorm lastig te zijn. Ik denk die mensen zijn zo soepel, als je ze ziet dansen etc. maar wanneer je dan een beweging van hen vraagt hebben ze eigenlijk totaal geen bewegingsgevoel....
Op donderdag geef ik een gymlesje aan geestelijk gehandicapten...veel autisten zitten erin...vandaag gingen we basketballen en er was een jongen die hele maal los kwam...er kwam een lach op zijn gezicht en hij bleek enorm goed te kunnen basketballen...dat geeft mij zo'n bevredigend gevoel....dat je iets voor mensen kan betekenen!

Mijn autootje...ik kan er een boek over vol schrijven maar ik heb al genoeg gekletst dus ik houdt het kort. Maar om jullie toch even op de hoogte te brengen.
Ik heb een rode hyunda Atos gekocht wat een snoes. Voor weinig geld...maar ik verwachte toch dat ze zou rijden...het is mijn eerste autootje dus ja waar let je op? Ze reed....In de 5 weken dat ik haar had ben ik ongeveer 6 keer terug geweest naar de garage omdat ik minimaal 5x stil kwam te staan omdat ze te heet werd! Elke keer was er iets anders...ik blijf terug gaan en zij blijven het (gratis) repareren....ik ben er ondertussen natuurlijk wel beetje klaar mee...maar so far lijkt het nu aardig te gaan! ze heeft me op het verste puntje van het eiland gebracht!

Dan nog het laatste maar niet minste nieuws!!

Dinsdag 1 november zal m'n vent arriveren! Remco komt hier en gaat werk zoeken tot eind januari en komt mij dus lekker vergezellen! Ik ben nu hard opzoek naar huisvesting...

Het is weer een heel verhaal dus hoop dat jullie veel leesplezier hebben gehad! En hopelijk volgende keer weer wat sneller;)!

Kusssss en toedels

p.s. leuk jullie berichtjes:D

  • 28 Oktober 2011 - 17:23

    Fiona:

    Geweldige fotos ! geweldig verhaal ! We hebben het ook slecht he.. Tot vanavond voor de lasagna x Fi

  • 28 Oktober 2011 - 17:33

    Lieke :

    Heerlijk om je leuke verhaal weer te lezen, het klinkt daar echt als een groot paradijs! Zou ben vergeten dat je daar ook nog stage loopt ;)!
    Ook leuke foto's trouwens! Fijn voor je,dat je Remco over een paar dagen weer gaat zien! Succes met het zoeken van een plekje voor jullie samen en geniet saampjes van al het moois daar!
    Liefs uit Gent... mijn laatste weekendje hier! Xx

  • 29 Oktober 2011 - 20:29

    Angelique:

    Hallo Anne,

    Het blijft leuk om je verhalen te horen en je foto's te zien. Dat zwembad op Loterie Farm ziet er geweldig uit zeg. Ze maken het daar steeds mooier. We hebben daar ooit eens een bruiloft gevierd in het restaurant daar, dat was toen net nieuw en helemaal geweldig. je zorgt er wel voor dat ik heimwee krijg hoor!

    liefs, Angelique.

  • 02 November 2011 - 13:38

    Marleen:

    He nichtje,
    wat heb jij t slecht zeg....WOW!! Veel plezier met Remco. Doe hem de groeten en genieten hoor!!
    Liefs van ons!

  • 07 November 2011 - 23:00

    Hammie!:

    Kickuh verhaal weer, klinkt goed zeg, ook weer gaaf dat je bent gaan duiken, moet je zeker van genieten..Zeker daar met da warme water!
    Geniet ervan!

  • 10 November 2011 - 17:53

    Wietse:

    Ik heb al je verhalen gelezen, wel indrukwekkend. En die foto van die billen haalde ik die van jou er zo uit, die waren zo wit. hahahaha. Leuk dat Remco er is. Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Groeten Wietse x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 23763

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: