Eindelijk weer nog maar 6 weken te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Kroon - WaarBenJij.nu Eindelijk weer nog maar 6 weken te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Kroon - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer nog maar 6 weken te gaan

Door: annevanderkroon

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Daar ben ik dan eindelijk weer! Ik had het voornemen om het kort te houden anders is het zo’n lang verhaal voor de drukke mensen in Nederland om aan te beginnen! Maar ik zal jullie vast vertellen; het gaat me niet lukken.
De Koninklijke familie was op het eiland en dat wist iedereen. Ze verbleven in Dawn Beach en het vliegveld ligt aan de andere kant van het eiland. Aangezien ze meerdere eilanden vanaf hier bezochten moesten ze 2 of 3 keer met het vliegtuig wat betekende dat al het verkeer op het eiland plat gelegd werd omdat de koningin zich verplaatste per auto. Dat betekende dat er dus geen patiënten in de praktijk waren en ik net als vele andere langs de weg kon staan om een glimp op te vangen en te zwaaien. In het weekend werd bij karakter Koninginnedag gevierd ter ere van haar bezoek. Dat betekende veel Nederlanders, Nederlandse muziek en boerenkool met worst.
Tussendoor heb ik nog een aantal appartementen bezocht want Remco zou bijna arriveren en dan moest er toch onderdak zijn. Op deze mooie avond was dat dan ook gelukt: Airportroad 19K, Simpson Bay. Een ruime studio, gemeubileerd en een heerlijk balkon.
1 november, het was eindelijk zover; Remco komt aan. ’s Ochtends moest ik ook vanuit mijn oude huis verhuizen dus mijn koffers pakken. Vervolgens naar het vliegveld, terwijl ik er naar toe reed zag ik hem al landen. Daar sta je dan bij de aankomsthal… de 45minuten die ik moest wachten leken wel langer dan de afgelopen 2maanden. Maar heerlijk om hem uiteindelijk in de armen te sluiten. De eerste week was ik nog wat dagen vrij en heb ik hem het eiland laten zien en hem kennis laten maken met mijn nieuwe leventje hier op Sint Maarten.
Mijn leven hier op Sint Maarten bestaat uit het volgende: stage door de weeks, dinsdag avond voetballen met de mannen, la bamba, bij de Chinees eten, Soggy Dollar bar, internetten en chillen bij Lotte en Rens, strand, zondag 7 uur voetbal kijken met frikadellen en kroketten.
Daarnaast zijn we met een Sunset Cruise mee geweest met heerlijke hapjes en drankjes, er was donker weer op komst wat het ook wel weer spannend maakte. 11 november was Sint Maartens Day en dus een vrije dag. Teun was jarig en we gingen met z’n alle op het zelfde schip een dag varen. Dit was echter ook de dag dat Jan Smit hier op het eiland zou gaan trouwen. Niets van gezien of mee gemaakt maar wel bij z’n resort geweest waar hij verbleef, helaas niet gespot.
30 minuten met de boot en je bent op Anguilla, daar zijn prachtige stranden is ons verteld. De stranden waren prachtig helaas een chagrijnige taxichauffeur maar met elkaar een leuke dag van gemaakt. Er is veel meer rust op het eiland dan op SXM en de stranden zijn veel witter met blauwer water.
Maho Beach is het strand waar de vliegtuigen over landen. Daar een middag liggen en ik kan zoals ik graag doe lekker slapen en Remco vermaakt zich met vliegtuigen kijken! Met het opstijgen even achter het hek gaan staan zoals iedereen doet. Enorm leuke ervaring maar nooit meer. Je word gezandstraald en bijna de zee ingeblazen, niet prettig wanneer je in je bikini staat. Maar je moet het eens gedaan hebben!
De laatste weekenden is het telkens raak: regen. En niet zomaar regen, alles staat direct helemaal blank en veel wegen zijn niet meer begaanbaar ook is er niets meer te beleven op het eiland.
9 december gingen ook wij hier in de Caribean Sinterklaas vieren. We waren met z’n 18e en hadden allemaal 1 kadootje gekocht voor 5 dollar en 1 kadootje van jezelf mee genomen. Er was wederom wind en regen wat ons toch een beetje een Sinterklaas gevoel gaf. Er gezellig met veel flauwe kadootjes.
Remco heeft trouwens ondertussen alweer een paar weken werk. Na twee weken kon hij bij Karakter , een strandbar aan de slag. Rens werkt hier ook veel andere Nederlanders en andere nationaliteiten. Hij vermaakt zich hier prima! Heerlijk over het strand banjeren mensen bedienen en heel de dag mooie, lelijke, dikke, dunnen, donkere, blanke etc. mensen kijken. Dit is dan ook nog meer mijn thuis geworden. Ik kwam hier al graag en nu ga ik vaak uit stage even een drankje doen.
Het samenwonen, wij noemen het ook wel ‘lang logeer partijtje’(klinkt wat minder officieel) bevalt ook uitermate goed. Er komen vaak vrienden over de vloer en Remco heeft ook gewoon al lekker zijn eigen contacten. Vanaf ons balkon kijk je recht op een drukke straat waar altijd iets te zien valt en we wonen tegenover Soggy Dollar, een gezellige bar. Het balkon is dan ook erg gelieft en eerste rang (dronken) mensen kijken.
We beseffen ons ineens dat de tijd voorbij vliegt! Dus vanaf nu gaan we elke zondag een ander strand bezoeken hier op het eiland er zijn er namelijk nog genoeg te zien.
Over mijn stage heb ik minder te vertellen. Er gebeurd natuurlijk van alles, ik doe zoveel indrukken en ervaringen op dat het teveel is om te vertellen. Het is enorm leuk dat ik in het ziekenhuis, verpleeghuis en de praktijk mee loop. Op deze manier kan ik sommige patiënten het hele traject volgen. Wat ik erg frustrerend vind is dat alles zó enorm slecht geregeld is. In het ziekenhuis is het chaos, soms zijn ineens mensen uit het ziekenhuis ontslagen waarvan ik denk hoe kunnen die in hemelsnaam thuis functioneren. En er was een patiënt na een beroerte die ontzettend graag naar huis wilde hij werd gek in het ziekenhuis maar hij heeft hier op het eiland eigenlijk helemaal niemand waardoor hij 5 à 6 weken in het ziekenhuis heeft gelegen omdat er gewoon niets door niemand geregeld werd.
Onze secretaresse werkt er nu 20 jaar en dat moest gevierd worden. Een surprise party dus met z’n alle uit eten geweest en bij la Bamba een cocktail wezen drinken. Erg gezellig en zo krijg je steeds leukere band met je collega’s.
Zo eindelijk jullie weer een beetje bij gekletst, zoals ik zei heb het niet kort kunnen houden. Afgelopen weekend heb ik hele bijzondere dagen gehad op Dominica daar zal snel een apart verhaal van volgens.
Via deze weg wensen wij alvast iedereen hele fijne feestdagen en wij gaan ze hier op de Caribean ervaren. Wel gek nog geen kerst gevoel terwijl wel alles uit de kast word gehaald qua lampjes en versieringen!

Lieve kussen

  • 20 December 2011 - 20:19

    Jonna:

    IK WIL OOK FOTO`S!! ;-)

  • 20 December 2011 - 20:27

    Wietse:

    Leuk samen gevat, fijne kerstdagen en een mooie romantische jaarwisseling, moet op jullie locatie zeker lukken. Ik ga morgen weer vliegen naar Oostenrijk, nu betere weersomstandigheden, dan 2 jaar geleden om te rijden, weet je nog? Groeten Wietse

  • 20 December 2011 - 22:14

    Mams:

    wat vervelend zo te lezen, wil snel foto's en verhaal van jullie laatste avontuur zien. geniet nog effe lekker de tijd gaat hard.
    kus ons

  • 21 December 2011 - 09:33

    Overbuurtjes:

    Anne, wat een heerlijke tijd hebben jullie daar. Wensen jullie vast warme (zal wel lukken) kerstdagen, een gezellige jaarwisseling en voor straks, een goede reis naar huis! Brrrr de kou hier, dat zal tegenvallen, maar een stoere Hollandse meid, is daar op voorbereid, toch?

  • 21 December 2011 - 10:02

    Angelique:


    Hoi anne,

    leuk om weer van je te horen. Ik vind het niet erg hoor om lange verslagen te lezen, daar kan ik echt van genieten. Ik hoop dat je ook nog weer nieuwe foto's hebt? Ik kijk uit naar je verhaal over Dominca. Daar zijn wij ook geweest. Ben je naar the boiling lake gelopen? Had je spierpijn daarna? Ik hoor het wel. Liefs, Angelique

  • 21 December 2011 - 15:42

    Marit:

    Annie klinkt weer goed alle verhalen! Fijn dat jullie het zo leuk hebben met zijn 2e! Geniet goed, want voor je t weer zit je weer in NL! Ik ben erg benieuwd naar je verhaal over Dominica! Ik ga je snel weer even mailen!:) (zoals beloofd) xx

  • 21 December 2011 - 17:46

    Marissa:

    Annie!!
    Leuk om weer een verhaal van je te horen! anders dan je mails haha maar je mails vind ik stiekem wel leuker hor! Fijn dat alles nog lekker goed gaat met jullie en dat jullie het goed uithouden!! Niet stiekem al heimwee naar Nederland en de lieve mensen hier??;) hihi
    Geniet nog lekker van jullie leven daar, want hier is niks veranderd! haha
    Jullie ook fijne kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar!!
    Xx

  • 21 December 2011 - 18:28

    Fiona:

    Het is ook niet mogelijk om zo veel indrukken in 1 blog te proppen he, maar het was een goede poging ;) Kijk nu al uit naar je verhaal over Dominica ! Kusjes ! x

  • 23 December 2011 - 20:57

    Hammie!:

    Kickuh verhaal, geniet er nog maar even van!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 23758

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: