de eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Kroon - WaarBenJij.nu de eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Kroon - WaarBenJij.nu

de eerste dag

Door: annevanderkroon

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Vanmorge ging om half 5 de wekker, een onrustig nacht geweest want ik was toch een beetje zenuwachtig...
Gezellig in de auto met het afscheidscomite mam,jon,dj,marissa en remco! mijn koffer inchecken, he helaas te zwaar er moest toch nog wat uit! Wat blijkt later had ik twee koffers mee mogen nemen van 23kg:O.... bij het afscheid gelukkig droog gehouden!
in het vliegtuig mijn kado uitgepakt een boekje met lieve verhaaltjes, kaartjes en foto's van veel mensen om mij heen! ontzettend lief, bedankt.
De vlucht is goed verlopen en ik lande om 11.00uur plaatselijke tijd op Sint Maarten. (6uur eerder dan in Nederland). Met de taxi ging ik vanaf het vliegveld naar mijn huis, overal lagen heel veel plassen water ze hebben hier namelijk de laatste dagen heel slecht weer gehad want ik zit in het orkaanseizoen. Ik werd naar mijn appartement gebracht waar al één huisgenootje is en er komen er vrijdag nog twee en onder ons nog 4! gezellige boel dus....
Het ziet er allemaal super goed uit, ruim en schoon! zelfs een mooie tuin met bomen met vruchten eraan en uitzicht naar het meer en z'n haven en de zee in de verte!
mijn kamer beetje ingericht, spullen uitgepakt en met mijn huisgenootje Annenynke naar Philipsburg(hoofdstad). Het is hier heel leuk je kan namelijk langs de weg staan of lopen en je hand opsteken en dan stopt er een klein busje met een kartonnetje achter het raam waar zijn bestemming opstaat. Je stapt in en roept stop wanneer je weer uit wil stappen!
In Philipsburg door straatjes gelopen en genoten van allerlei soorten winkeltjes. De alcohol is hier heel goedkoop en daar stonde we ons over te verbazen toen de verkoper naar ons toe kwam en die liet ons rum met verschillende smaken proeven zoals kokosnoot. cherrynut en banaan wat daar gemaakt werd. Ik heb het bij twee borrels gelaten aangezien ik er al een behoorlijke reis op had zitten en al even niet had gegeten sloegen ze in als een bom;)!
Bij een strandtentje pineapple jus gedronken en toen een duik in de blauwe zee. Wat een heerlijk water en je hoeft helemaal niet door:)!
Toen we daar lagen kwam er een stel langs die Annenynke die dag ervooor had ontmoet dus die kwamen er bij zitten. Voor morgen afgesproken bij Simpson Bay. Zij zitten hier al twee maanden dus kunnen ons een hoop vertellen!
Philipsburg is een favoriete aanleg plaats voor cruiseschepen, het strand was nu leeg maar ligt van top tot teen vol wanneer de cruiseschepen in de haven liggen! Alle prijzen zijn dan tot 17uur een stuk hoger en de mensen lopen dan in een stoet weer naar het schip zeggen ze, dat moet ik nog eens mee gaan maken!

Nu zit ik op het balkon op de veranda en probeer ik me nog even wakker te houden! Moet tenslotte toch in mijn ritme komen:)
Jullie horen snel weer van mij...

liefs

  • 24 Augustus 2011 - 07:43

    Marleen:

    He Anne,
    Wat klinkt dit al heerlijk...Leuk om reisverhalen te lezen. Fijn dat je een goede reis hebt gehad en nu even acclematiseren.
    Geniet lekker daar.
    Liefs, Marleen, je nicht

  • 24 Augustus 2011 - 08:53

    Marissa:

    Lieve An!!!

    Super leuk om nu al een verhaal van je te horen! Je hebt gelijk al best veel gedaan! leuk! en die foto's zijn ook erg leuk! mooi huis is het! het klikt dus al gelijk goed met Annenynke? super!
    hahaha in het vliegtuig gelijk alles gelezen! tja.. je moest even wachten voordat je ze kon openmaken! An geniet van deze tijd die je daar zult hebben en ook heel veel succes!!!
    Dikke kus!

  • 24 Augustus 2011 - 10:40

    Je Zus:

    zus wat word ik blij van deze verhalen en foto´s..hoopte dat je gelijk mensen zou ontmoeten en dat het zou klikken nou zo klinkt het wel!! hier alleen maar regen dus dat is voor mij wel beter..hup de studieboeken in..en nu ik weet dat jij helemaal op je plek zit kan ik misscien weer verder :-) Duim voor me en geniet!!
    hele dikke kus!!

  • 24 Augustus 2011 - 13:28

    Hanneke:

    lieve schat een goed start is het halve werk.
    Plezier maken heof ik je niet te leren, dat zal je ook wel lukken.
    En je stage zal weer gevuld met nieuwe dingen ook goed gaan lukken hoop ik.
    Ik ga zo onze nieuwe huisgenoot halen Do, die wat leven moet brengen nu jij weg bent (grapje) xxmij

  • 24 Augustus 2011 - 16:33

    Lieke:

    Anne!!
    Goed om te horen dat alles goed met je gaat, en dat je goed bent aangekomen!
    Ik hoor al wel dat het daar helemaal goed gaat komen!
    Veel plezier met alles wat je beleeft!
    Ben ook erg benieuwd na hoe je stage gaat zijn!
    Liefs Lieke


  • 24 Augustus 2011 - 18:41

    Nienke:

    heee anne

    wat leuk je verhaal! leuke fotos;) groot huis joh waar je terecht bent gekomen! wat een grappige naam van je huisgenootje van allebei een beetje! nou veel plezier nog en succes met je stage.benieuwd naar je volgende verhaal! xx nien

  • 25 Augustus 2011 - 07:48

    Ilse:

    Hey Ann! Geweldig om je verhaal te lezen! Met het internet is het dus goed gekomen! Leuk dat je er meteen op uitgetrokken bent met je huisgenootje! De foto's zien er heerlijk uit. Prachtig strand! Nogmaals veel plezier op je stage vandaag! Kus

  • 27 Augustus 2011 - 21:22

    Marit:

    Hi Annieee!!!

    Super leuk om je verhaal te lezen! Klinkt allemaal super goed, met je huisgenoten komt dat volgens mij helemaal goed, zo te horen!! Wanneer heb je je eerste échte stage dag? Enjoy daar, ik kijk weer uit naar je volgend verhaal!! Liefs Marit

  • 28 Augustus 2011 - 14:41

    Bjorn:

    Hey schoonzusje!!
    Hier dan ook (eindelijk) een berichtje van mij! ;)
    Leuk om te lezen en te zien dat de eerste indrukken op zijn zachts gezegd wel leuk zijn! ;)
    Hier alweer de eerste voetbalwedstrijden afgelast dus dat zegt voldoende...haha
    Maar nogmaals: veel plezier en succes! kus

  • 29 Augustus 2011 - 19:41

    Jessica:

    Ha lieve nicht,
    Helaas niet bij jouw afscheidsparty kunnen zijn maar gelukkig kunnen we je wel volgen! Helemaal leuk!
    Heel veel plezier, geniet lekker. Deze ervaring neemt niemand van je af!!!!
    Lieve groet uit Kortenhoef, Rob, Siem en Jessica

  • 31 Augustus 2011 - 11:55

    JONNA:

    WAAR BLIJFT HET VOLGENDE VERSLAG EN MEER FOTO´S OM WEER EVEN BIJ WEG TE KUNNEN DROMEN!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 17 Aug. 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 23788

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: